DDMA Nationale e-mailbenchmark 2014
Op 11 juni werd de Nationale E-mail Benchmark 2014 gepubliceerd. De benchmark biedt inzicht in de Nederlandse verzending van e-mails op brancheniveau. Aan de hand van deze uitkomsten kunnen marketeers de resultaten van zijn eigen e-mailmarketingcampagnes vergelijken ten opzichte van de rest van de branche. In juni 2012 werd op initiatief van de DDMA Council E-mail, de eerste Nationale E-mailbenchmark gepubliceerd, dit wordt de derde editie.
Nationale E-mail Benchmark 2014
In navolging van eerdere edities wordt 11 juni de Nationale E-mail Benchmark 2014 gepubliceerd. Deze editie bevat gedetailleerde resultaten. De benchmark 2013 laat een paar opvallende uitkomsten zien op het gebied van gemiddelde open- en klikratio, populairste dag en tijdstip en in hoeverre de omvang van het e-mailbestand invloed heeft op de responsratio’s.
E-mailmarketing onderzoek van de DDMA
Net als vorige jaren hebben verschillende ESP’s (E-mail Service Providers) als verzender van e-mailingen in opdracht van een klant, hun data van verzonden e-mailings binnen Nederland aangeleverd bij DDMA. Die hier de analyse op heeft gedaan. Hierbij gaat het om Nederlandse e-mailings; data van Nederlandse verzenders of data van e-mailings die in het Nederlands zijn verzonden. Dus geen Engelstalige mailings naar het buitenland door een Nederlandse verzender.
Download de DDMA e-mailbenchmark 2014
De benchmark werd gelanceerd op de emailsummit en is te downloaden via de site van de DDMA
Eerder e-mailmarketing onderzoek
Eerder werden de gezamenlijk met de E-mailbenchmark de SAME standaarddefinities voor email marketing statistieken geïntroduceerd, deze zijn ook geadopteerd en als dusdanig gebruikt in de E-mailbenchmark.
De DDMA publiceerde eerder ook de DM Barometer Special Email