E-mail Benchmark 2013 door E-Village en RapidSugar
De nieuwe E-mail benchmark van E-village, is in 2013 voor de eerste keer samen met RapidSugar uitgebracht. In de benchmark worden de e-mail statistieken van de afgelopen periode getoond.
Ook is er ruimte voor een kwalitatief deel: “Wat verwacht de marketeer in 2013?” en ook belangrijk: Wat is het gemiddelde cijfer dat de marketeer aan het kanaal e-mail geeft?
Enkele conclusies uit de e-mail benchmark
Later zullen we zeker verder inzoomen op de statistieken uit deze email benchmark, maar hier alvast een aantal van de conclusies uit het rapport.
* E-mailmarketeers zijn – met een gemiddeld cijfer van 7,4 – zeer tevreden over e-mail als marketingkanaal. 40% van de marketeers zegt in 2013 meer te gaan investeren in e-mailmarketing.
* 74% van de marketeers heeft een aparte strategie voor e-mailmarketing, al dan niet als onderdeel van het totale (online) marketingplan.
*Conversie geldt als belangrijkste meetpunt voor het succes van een e-mail. Dit wordt door 67% van de marketeers genoemd.
* De belangrijkste uitdaging voor 2013 is het gesegmenteerd versturen van e-mails, gevolgd door de integratie van e-mail met social media.
* De drie belangrijkste online kanalen voor 2013 zijn e-mailmarketing (genoemd door 84% van de ondervraagden), SEO (54%) en social media (49%).
* In 2012 was de gemiddelde open ratio 23,86%. B2C doet het qua open ratio beter dan B2B.
* De gemiddelde open ratio ligt bij B2C met 24,43% meer dan 5 procentpunten hoger.
* De gemiddelde CTR was in 2012 4,43%. Bij B2C wordt er beter geklikt dan bij B2B.
* De gemiddelde CTO was 18,56%. Per kwartaal waren er grote schommelingen, met een CTO van 18,89% in Q1 en 17,93% in Q2. Bij B2B laat de CTO een negatieve ontwikkeling zien.