E-mail Benchmark Rapport 2e halfjaar 2011 E-village
In het terugkerende E-mail Benchmark Rapport van E-village worden de e-mail marketing statistieken van deze e-mail service provider per halfjaar gerapporteerd. In het e-mail benchmark rapport e-mail Q3 & Q4 2011 zijn ook de uitkomsten van een enquête onder marketeers opgenomen over hun uitdagingen, het gebruik van e-mail marketing en de toekomst van e-mail marketing. Een aantal uitkomsten.
Marketeers erg tevreden over e-mail marketing
E-mail marketeers zeer tevreden over e-mail als Marketingkanaal. Ze geven het e-mail kanaal een gemiddelde cijfer van een 7,7, dit is een stijging ten opzichte van de 7,3 in 2010.
Ook is de tevredenheid over het kanaal ten opzichte van andere kanalen gestegen. 53% vinden dat e-mail beter presteert. Dan andere online kanalen, dit was in 2010 nog 43%. Het grootste deel van de marketeers (57%) zegt dan ook in 2012 meer te gaan investeren in e-mailmarketing, 28% blijft volgens het e-village E-mail Benchmark Rapport eenzelfde budget aanhouden.
Dezelfde beweging in e-mail budget en investeringen was al te zien in het PwC onderzoek Entertainment & Media Outlook for The Netherlands.
Volgens de samenstellers van de e-mail benchmark: “Steeds meer organisaties weten het klantcontact slim te automatiseren, met een blijvend positief effect op de klantwaarde. Door e-mail bovendien crossmediaal in te zetten, o.a. door integratie met sociale netwerken, wordt dit verder verbeterd.”
Investeringen en tevredenheid e-mail marketing kanaal
De e-mailmarketeers zijn dus erg tevreden– met een gemiddeld cijfer van 7.7 en extra investeringen in e-mail marketing in de planning voor dit jaar. We gaan het benchmark rapport nog verder bekijken, maar toch geen slecht begin. Voor geinteresseerden, het e-mail Benchmark Rapport is hier aan te vragen bij e-village onder de kop E-mail Benchmark Q3&4 2011 “Trends en cijfers van het tweede halfjaar van 2011”.