E-mail als promotiekanaal voor reclamebureaus

Dec 3, 2012   //   door Redactie   //   emailstatistiekenblog  // 

RSW/US onderzocht hoe bedrijven reclame/ marketing / online marketingbureaus leren kennen en vroeg aan reclamebureaus waar marketeers naar op zoek zijn. Het komt niet als een grote verassing dat meer dan driekwart van de Amerikaanse reclamebureaus aangeven dat de meest voorkomende nieuwe business online van aard is. En 52,6% noemt daarbij social media bij naam.

Terwijl mond-tot-mond en doorverwijzingen nog steeds de meest effectieve manier is om nieuwe klanten te vinden, viel op dat het e-mail kanaal voor marketeers de meestvoorkomende manier is waarop ze kennis maken met (nieuwe) bureaus.

E-mail effectief kanaal voor reclamebureaus

E-mail is het voorkeurskanaal voor contact met een nieuw reclamebureau geeft 76,8% aan. 36,8% wil via post benaderd worden. Minder dan een kwart wil liever per telefoon benaderd worden. Opvallend is ook hier weer dat de Social media kanalen in dit onderzoek er flink van langs krijgen, Twitter en Facebook zijn niet populair. Alleen LinkedIn doet het goed, bijna 18% wil wel via dat kanaal in contact wil komen met een reclamebureau.

Daarbij merken de schrijvers op:
* Er is geen enkel kanaal dat alleenstaand een “magic bullet” is. Het is ook onmogelijk om van tevoren te weten via welk kanaal een bedrijf het meest ontvankelijk is. Dus is het belangrijk om meerdere tegelijkertijd in te zetten.

* Hoewel social een geweldig platform is om content met toegevoegde waarde ten toon te spreiden is het op zichzelf een passief platform. Hoewel slimme posts met de juiste keywords kan helpen in SEO, alleen posten in de hoop dat een prospect ze vindt is een verliezende strategie.

* Het is harder dan ooit om erdoor te komen en op te vallen, maar niets doen of alleen een enkele invalshoek gebruiken is geen langetermijn strategie.

Bron: Client & agency perspective on topic related to agency new business – RSW/US (okt 2012)

Leave a comment