Email adressen verzamelen het meest volwassen in e-mail marketing
Om er achter te komen hoe volwassen / systematisch organisaties zijn in hun aanpak van email marketing heeft MarketingSherpa een enquête uitgevoerd onder meer dan 2700 marketeers over hun email marketing programma en email marketing processen. Het blijkt dat email adressen verzamelen het meest volwassen deel is van email marketing.
Volwassenheid van Email marketing processen
De volwassenheid van een organisatie wordt bepaald door de processen die hij gebruikt. Om het email marketing programma te plannen, uitvoeren, meten en de email marketing statistieken te rapporteren. Het jaarlijkse onderzoek van MarketingSherpa deelt die email marketing volwassenheid op in drie fasen: Probeer, Overgang en Strategisch.
- Organisaties in de Probeer fase (32%) hebben geen proces of richtlijnen voor hun email marketing programma’s.
- Organisaties in de Overgang fase (42%) hebben informele processen en richtlijnen die ze sporadisch uitvoeren.
- Organisaties in de Strategische fase (26%) hebben formele processen en richtlijnen die routinematig worden uitgevoerd.
Het doel van die opdeling is om de verschillen te onderzoeken in email marketing statistieken en resultaten in de verschillende fasen van email marketing volwassenheid, en daarmee de voordelen van het verbeterene van email processen te tonen.
Email adressen verzamelen is het meest volwassen
Marketeers geven aan dat ze het meest strategisch omgaan met email marketing processen voor het email adressen verzamelen en email lijst hygiëne / onderhoud. De resultaten uit de MarketingSherpa 2012 Email Marketing Benchmark Report laten zien dat 32% en 28% van de Strategische email marketeers deze activiteiten ondernemen.
De onderbewuste filosofie: “the money is in the list” heeft zeker deel aan het creëren van processen voor een gezonde email lijst en actieve emailgroep. Een organisatie kan zo zijn email deliverability statistieken flink verbeteren.
Content en crosschannel in de email marketing Overgang fase
De complexiteit van het bereiken van de juiste doelgroep met betekenisvolle boodschappen betekend dat de processen rond het creëren van relevante content en het samenvoegen van crosschannel conversaties herhaalbaar moeten zijn . Dit zien we ook terug in de twee gebieden die de Overgang fase van email volwassenheid domineren. Maar deze zijn nog steeds minder volwassen dan het email adressen verzamelen.
Email marketing resultaten verbeteren
Het optimaliseren van email marketing heeft direct invloed op de Marketing-Sales pijplijn en kan de waarde en ROI van email marketing kanaal aan de organisatie tonen.
Email marketers die in de Probeer fase van testen en sales funnel optimalisatie zitten hebben grote kansen voor groei. Aldus de onderzoekers van MarketingSherpa. Het implementeren van test processen kan snel de efficiëntie en resultaten van een email marketing programma vergroten.
Er is een gratis Executive Summary van het MarketingSherpa’s 2012 Email Marketing Benchmark Report rapport beschikbaar op de site van MarketingSherpa. Download hier de summary getiteld: Research and Insights for Engaging Email Subscribers. Dit artikel is geschreven nav een post door W. Jeffrey Rice (@WJeffreyR) Senior Research Analyst bij MarketingSherpa met een focus op Email Marketing.