Email Marketing Budget

58% van de marketeers geeft aan dat het budget voor e-mailmarketing in 2015 zal stijgen, voor 41% blijft deze gelijk – E-village “E-mailmarketing Benchmark” (2015)

8% van de marketeers heeft meer dan 250.000 euro per jaar te besteden aan e-mailmarketing. Maar het merendeel, ruim 70%, heeft een budget van maximaal 2.000 euro per maand. – E-village “E-mailmarketing Benchmark” (2015)

60% van de marketeers kent meer budget toe aan Marketing Automation. – ExactTarget “2014 State of Marketing”

55,5% van de marketeers zal in 2013 extra investeren in email marketing – Strongmail  “2013 Marketing Trends Survey”

Van marketeers met een e-mailmarketing budget van meer dan 250.000 euro schrijft 71% een apart e-mailmarketingplan. Bij een budget van
100.000 – 250.000, schrijft eenderde een apart plan. Slechts 16% schrijft een plan bij een budget van minder dan 10.000 euro. – E-village “E-mailmarketing Benchmark” (2015)
43% van de marketeers geeft aan dat het budget voor e-mailmarketing in 2014 zal stijgen, voor 51% blijft deze gelijk – Evillage “E-mailmarketing Benchmark” (2014)

In e-mail marketing wordt het vaakst extra geïnvesteerd in 2013, gevolgd door social media en mobile. – Strongmail  “2013 Marketing Trends Survey”

56% van de bedrijven verwacht meer uit te geven aan e-mailmarketing in 2014 – DMA “National Client Email Report” (2014)

44% van de bedrijven geeft tot 10% van hun marketingbudget uit aan e-mailmarketing, 17% besteed tot 20% van hun marketingbudget aan e-mail. – DMA “National Client Email Report” (2014)

58% kent meer budget toe aan E-mail marketing, 38% houdt het e-mailmarketingbudget op hetzelfde niveau. – ExactTarget “2014 State of Marketing”

40% van de marketeers geeft aan dat het budget voor e-mailmarketing in 2013 zal stijgen. – Evillage en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark” (2013)

E-mail marketing is slechts 3,24 % van het totale marketing budget. Het is 9% van het budget dat aan dialoogmarketing wordt besteed. – DDMA ”DM barometer” (Q1 2011)

Bij 72% van de ondervraagden vormt e-mail een deel van hun mediabudget, daarmee is het het meest populair medium. IDFMA “The Marketing Mix 2013”

E-mail vormt 22,3% van de bestedingen over verschillende media heen. IDFMA “The Marketing Mix 2013”

De grootte van het e-mail marketing budget varieert zeer van organisatie tot organisatie. 8% van de bedrijven heeft zelfs géén e-mail marketing budget. – DDMA ”DM barometer special Email” (2012)

De helft van de organisaties (50%) behoudt hetzelfde e-mail marketing budget in 2012 als in  2011. 41% zal meer besteden aan e-mailmarketing dan in 2011.  Bij 9% is het budget voor email marketing afgenomen.  – DDMA ”DM Barometer special email” (2012)

55% van de organisaties verwacht een groter budget voor e-mail marketing in 2012. Hierbij geven ze een gemiddelde stijging aan van 22% – DDMA ”DM Barometer special email” (2011)

47% van de B2B marketeers is van plan meer uit te geven aan e-mail. – RSW/US  “2011 Outlook: Marketing Priorities and Plans” (2011)

Betaalde zoekmachinemarketing (30%), E-mail (18%) en SEO (11%) worden genoemd als de top prioriteiten voor het 2012 digitale marketing budget van US retailers. E-tailing group – “Surviving the Current Market Mania with a Solid 2012 Plan” (2011)

14% van de klanten wist hun budget voor emailmarketing niet. – EmailStatCenter.com “Compensation & Resources Study” (2010)

Onder marketeers en ondernemers ziet E-mail marketing het vaakst groei (65%), gevolgd door social media marketing (57%) en search marketing (41%). – StrongMail (2010)

Er wordt tussen 2010 en 2014 gemiddeld 17,5% per jaar meer uitgegeven aan e-mail marketing. – PwC  “Entertainment & Media Outlook for The Netherlands 2010 -2014″ (2009)

De uitgaven in E-mail marketing Services zijn het snelste gestegen met gemiddeld 18,2% per jaar, daarna Data (17,7%) en als laatste Infrastructuur (15,6%) – PwC  “Entertainment & Media Outlook for The Netherlands 2010 -2014″ (2009)

Minder dan 5% van de email marketing professionals verdient $200,000 of meer per jaar. – EmailStatCenter.com “Compensation & Resources Study” (2010)

25% van de email marketing professionals zei dat ze tussen de $50,000-$69,999 per jaar verdienen. – EmailStatCenter.com “Compensation & Resources Study” (2010)