Email deliverability in Hotmail geeft problemen

Nov 22, 2011   //   door Redactie   //   emailstatistiekenblog  // 

Len shneyder van Return path schreef een mooi stuk een amerikaans blog over de email statistieken van email deliverability tijdens de feestdagen. Hier een korte samenvatting.

Met de feestdagen zetten wij marketeers ons emailprogramma in de hoogste versnelling in de hoop van maximale emails in de inbox, kliks en uiteindelijk conversie. De strijd om de vakantie dollars (of natuurlijk euro’s) is hevig. Consumenten zijn op zoek naar de beste aanbiedingen en marketeers staan te popelen om hun inboxen te vullen met zoveel mogelijk relevante aanbiedingen als ze kunnen.

Het is begrijpelijk dat het versturen van een salvo aan aanbiedingen een goed idee lijkt. En in essentie is het een goed idee als je bedenkt hoe belangrijk het is voor de Black Friday / Cyber Maandag super retail verkopen.Maar eerst moet je om daadwerkelijk de inbox bereiken en ik kan u waarschuwen door te zeggen, niet alle inboxen zijn hetzelfde.

email marketing deliverability

Deliverability bij AOL Hotmail Yahoo en Gmail

Als we de feestdagen beginnen lijkt het dat 3 van de 4 grote internationale providers, AOL, Gmail en Yahoo! de deliverability laten zien zoals we die gewoonlijk accepteren als de industrie standaard. Ongeveer 80% komt in de inbox. Zoals je kunt zien zijn er tamelijk breede variatie waarbij AOL soms onder de 80% dipt, terwijl Gmail de beste deliverability biedt met een piek van meer dan 90% inbox plaatsing.

Problemen bij deliverability in Hotmail

Als we accepteren dat 1 op de 5 e-mails nooit het beoogde inbox bereikt, en ofwel geblokkeerd of in de spam folder beland. Zien we vervolgens bij Hotmail dat er een verdubbeling is van die deliverability problemen, met gemiddeld net iets meer dan 66% inbox placement. Dit betekent dat bijna twee op elke vijf e-mails landt in de spam-map of niet bij de beoogde ontvanger.

Door het nemen van een paar eenvoudige stappen kunnen marketeers ervoor zorgen dat ze beter in de top van de inboxen van hun klanten terechtkomen, dan onderin de spamfolder. Len geeft dus ook nook nog wat goede tips over het wel in de inbox laten kommen van uw email tijdens de feestdagen, dusg wat zeer goede tips in het volledige artikel, dus lees deze snel hier als u ook de Hotmail problemen voor wilt zijn.

Het volledige artikel: http://asmarterplanet.com/smarter-commerce/smarter-planet/holiday-deliverability.html

Leave a comment