E-mail Deliverability statistieken
Het is niet vanzelfsprekend dat alle verzonden e-mail ook in de inbox terecht komt. De term deliverability geeft aan in welke mate een e-mail marketeer er in slaagt om de e-mails correct af te leveren.
E-mail Deliverability statistieken
16% van de bedrijven en 19% van de bureaus heeft deliverability als barrière ervaren voor effective e-mailmarketing. – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
Gemiddeld ontvangt een e-mailing 0,07% spamklachten. – Silverpop “Email Marketing Benchmark Study″ (2013)
Spamklachten zijn 3x hoger in de weken verder weg van het ontvangen van het loon. “Payday poverty” blijkt een belangrijke invloed te hebben op het aantal Spamklachten. – ReturnPath ”Warm Weather, Cool Responses” (2013) – ReturnPath “Warm Weather, Cool Responses” (2013)
Voor slecht 5% van de (e-mail)marketeers is optimaliseren van e-maildeliverability een belangrijke uitdaging dit jaar. Daarmee staat deze onderaan de agenda. – E-village en RapdiSugar “E-mail Benchmark 2013” (2013)
Graymail of “Bacn” is verantwoordelijk voor 75% van alle spamklachten volgens Hotmail – DMA “Email Deliverability Review” (2012)
De telecom en Hardware sector heeft de minste spamklachten met een mediaan van 0.02% – Silverpop “Email Marketing Benchmark Study″ (2013)
Hotmail schat dat Graymail, of “Bacn,” e-mails 50% van alle inbox traffic is – DMA “Email Deliverability Review” (2012)
58% vindt een schone, up to date e-mail lijst de belangrijkste factor voor goede deliverability. – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
In q4 2011 kwam 83.25% aan in de inbox, 7.67% in de junkfolder en 9.08% van de emails werd niet afgeleverd. – IBM “2012 through the lens of 2011 deliverability and Q4 benchmarks” (2012)
Relevante communicatie (45%) en verzendreputatie (44%) zijn factor 2 en 3 om deliverability te verbeteren. – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
In Europa komt gemiddeld 85% van de verzonden e-mail in de inbox. 5% belandt direct in de spam box en 10% wordt helemaal niet afgeleverd. – Return Path “The Global Email Deliverability Benchmark Report, 2H 2011” (2012)
Het marketing team van een bedrijf is in de meeste gevallen verantwoordelijk voor deliverability (84%). Respondenten van marketingbureaus gaven aan dat dit in 64% van de gevallen zo is. – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
Azië en de Pacific doen het nog slechter dan Europa en Noord Amerika. 67% van de e-mail wordt afgeleverd in de inbox, 5% in de junkfolder en 28% van de mail wordt niet afgeleverd. – Return Path “The Global Email Deliverability Benchmark Report, 2H 2011” (2012)