E-mail gebruik statistieken

De Nederlander ontvangt gemiddeld 94 e-mails per week. – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

60% van de ontvangers die e-mail opslaat om later te lezen, kijkt er daarna niet meer naar. – Acxiom “Email Marketing and Mobile Devices: A Survey of Consumer Habits and Perceptions” (2013)

De leeftijdscategorie 14-17 ontvnagt de minste mail met gemiddeld 53 stuks per week, de leeftijd 45-54 ontvangt er 130. – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

Een gemiddelde gebruiker ontvangt, inclusief social media updates, 416 commerciële e-mails per maand. – Return Path “The Inbox is a Battlefield” (2013)

35% van de Nederlanders heeft 1 privé e-mailadres, 37% heeft er twee, 16% drie en 11% meer dan drie. – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

36% van de consumenten zegt dat e-mail marketing relevanter is geworden in de afgelopen 12 maanden. – e-Dialog “2011 email attitudes report: Email Relevance and the Proliferation of Mobile Email Use” (2011)

In 2014 zijn Hotmail (59%) en Gmail (54%) de meest populaire e-mailproviders. Op enige afstand volgen mailboxen van internetaanbieders zoals Ziggo en KPN (34%). – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

Voor 61% is een aanbieding of exclusieve deal de belangrijkste reden om zich in te schrijven. – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

40.2% schrijft zich in om e-mails met kortingen van bedrijven te ontvangen. – Acxiom “Email Marketing and Mobile Devices: A Survey of Consumer Habits and Perceptions” (2013)

De grootste e-mailfan ontvangt 115547 emails per maand. – Return Path “The Inbox is a Battlefield” (2013)

48% geeft aan dagelijks zijn privémail te checkken tijdens vakantie 76% doet dit minimaal 1x per week. Slechts 19% controleert zijn privémail geheel niet tijdens zijn vakantie. – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek” (2014)

In de zomervakantie stijgt de gemiddelde unieke openrate met 5,66%. – Flexmail.be ”Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden” (2012)

66.7% van de e-mails in Q1 2011 zijn gecategoriseerd als marketing boodschappen, ten opzichte van 74,7% in het voorgaande kwartaal  – Epsilon “Q1 2011 Email Trends and Benchmark” (2011)

88% van B2C organisaties gebruiken op dit moment e-mail marketing en een extra 10% is van plan dit te doen voor eind 2011. – Forrester “How US Marketers Use Email” (2011)

De meerderheid van B2B organisaties (71%) gebruiken e-mail marketing, 16% is niet van plan dit te gaan doen in de komende 12 maanden. – Forrester “How US Marketers Use Email” (2011)
Het e-mail kanaal heeft de voorkeur voor het ontvangen van commerciële boodschappen bij 74% van alle volwassenen. – Merkle “View From the Digital Inbox 2011″ (2011)

63 % van de mobiele e-mail gebruikers bekijkt hun e-mail minimaal een keer per dag. – Merkle “View From the Digital Inbox 2011″ (2011)

In 2010 vond 43% van de online mensen e-mail ‘fun’, vergeleken met 55% in 2008. – Merkle “View From the Digital Inbox 2011″ (2011)

In 2010 werd 30% van de totale tijd aan e-mail besteed aan commerciële e-mail, vergeleken met 17% in 2005. – Merkle “View From the Digital Inbox 2011″ (2011)

Slechts 1% van de top 500 retailers verstuurd een welkomstserie naar nieuwe e-mail inschrijvers.  Listrak “Creating an eCommerce Welcome Series to Increase Subscriber Engagement and Email ROI” (2010)