E-mail marketing Frequentie

De meeste organisaties versturen één keer per maand een e-mailing naar het eigen e-mail bestand. – DDMA ”DM Barometer special e-mail” (2012)

65% stuurt hun e-mails met dezelfde frequentie naar al hun klanten en ontvangers. – Agile One “State of personalised Email Marketing (2013)”

Zowel in B2B e-mailings (49%) als in B2C e-mail marketing (31%) is een maandelijkse verzendfrequentie het meest populair. – DDMA ”DM Barometer special e-mail” (2012)

Bij 49% van de uitschrijvingen wordt de herhaling of het saai worden van de e-mails als reden gegeven. – ExactTarget “The Social Break-Up” (2011)

In 2009 werden iedere dag 247 miljard e-mails verzonden. Dat is iedere 0.00000035 seconden een e-mail. – e-Dialog “Manifesto for E-mail Marketers: Consumers Demand Relevance” (2010)

59% van de ontvangers zegt e-mail marketing boodschappen niet te openen omdat ze te frequent worden verstuurd. – e-Dialog “Manifesto for E-mail Marketers: Consumer Demand Relevance” (2010)

Vrijdag is de meest populaire dag om promotionele e-mails te versturen, 42% van de US Online Retailers stuurt ten minste 1 promotionele e-mail. – Smith-Harmon “Retail Email Unsubscribe Benchmark Study” (2010)

22% van de Amerikaanse ontvangers heeft besloten om niet meer te kopen van een bedrijf vanwege te veel of irrelevante e-mails. – CMO Council and InfoPrint Solutions (2010)

Consumenten tussen 18-26 jaar ontvangen gemiddeld 12.4 e-mails per dag van bedrijven, vergeleken met 14.9 e-mails per dag voor de leeftjid 27-38 en 15.9 voor de leeftijd 39-54. – IDG Connect and MarketingSherpa (2010)