E-mail marketing statistieken in Automotive
E-mail marketing verschilt per branche en ook de bijbehorende statistieken. Bij het bepalen van een e-mail marketing benchmark is het dus al beter om te kijken naar de eigen branche. We hebben de volgende e-mail marketing cijfers verzameld in de sector automotive.
De Nederlandse automotive sector heeft een gemiddelde doorklikratio (CTR) van 9,58%. – DDMA “Nationale Email Benchmark 2014” (2014)
In 38% van de e-mailings in automotive is de aanbieding “proefrit aanvragen” opgenomen. – Emailmonday en DM-Interface “Benchmark rapport E-mail marketing in Automotive” (2012)
De mogelijkheid tot brochure aanvragen is in 41% van de e-mail campagnes in automotive opgenomen. – Emailmonday en DM-Interface “Benchmark rapport E-mail marketing in Automotive” (2012)
38,81% van de verzonden e-mails in de automotive sector wordt geopend (Confirmed open rate). – DDMA “Nationale Email Benchmark 2014” (2014)
In de automotive branche werd in 2013 een gemiddelde openratio van 33% behaald – E-village “E-mail Benchmark 2011, Rapport 1e halfjaar” (2014)
Er werd een klik-to-open ratio behaald van 13,7% in Q4 2013 in de automotive branche, dit betekent een doorklikratio van 4,8% tov van het aantal mails succesvol verzonden. – E-village “E-mail Benchmark 2014 (2014)
63% van de automerken verstuurt minder dan maandelijks een marketing e-mail. – Emailmonday en DM-Interface “Benchmark rapport E-mail marketing in Automotive” (2012)
Minder dan een kwart (slechts 22%) van alle auto dealers gebruiken op dit moment e-mail campagnes. – Benchmark Email “Automotive Dealership Marketing: Email Campaigns Driving Sales” (2010)
83% van de automotive respondenten weet hun eigen doorklikratio niet, en weten e-mail marketing statistieken niet te koppelen aan resultaat. – Benchmark Email “Automotive Dealership Marketing: Email Campaigns Driving Sales” (2010)