E-mail segmentatie statistieken
66% van de bedrijven zou hun e-mails graag beter segmenteren, dit doen ze nu nog niet naar tevredenheid – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2014)
38% van de marketeers segmenteert meer dan 6 groepen, 11% segmenteert geheel niet – DMA “National Client Email Survey” (2014)
Segmenteerde e-mails leveren gemiddeld 5,5% meer unieke doorkliks op. – Measuremail “Verrijk je database voor hogere openrates” (2013)
De marketeer wil beter segmenteren om relevante content te versturen (genoemd door 74%) – E-village “E-mailmarketing Benchmark 2014”
97% vindt dat segmentatie van e-mail marketing campagnes tot betere resultaten leidt. – E-village en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark 2013” (2013)
Segmentatie verbeteren (48,1%) is het belangrijkste e-mail marketing initiatief na engagement verhogen (49,7%). – Strongmail “2013 Marketing Trends Survey” (2013)
Het uniek bevestigde openratio (COR) is bij gesegmenteerde e-mail campagnes 14% hoger bij dan bij niet-gesegmenteerde. – Measuremail “Verrijk je database voor hogere openrates” (2013)
Meer dan 80% van alle e-mail marketeers stuurt dezelfde content naar alle ontvangers. – Experian “The 2012 Digital Marketer: Benchmark and Trend Report” (2012)
37% van de marketeers geeft aan ontevreden te zijn met de beschikbare data op basis waarvan men kan segmenteren. – E-village en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark 2013” (2013)
Het gebruik van basic segmentatie is met 6% gestegen, het gebruik van geavanceerde segmentatie met 3% – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
Gemiddeld gebruikt 29% van de marketeers meer dan zes segmenten. 18% gebruikt vier tot zes segmenten en 34% gebruikt twee tot drie segmenten. Direct Marketing Association (uk) “National Client Email Report” (2012)
Voor 52% van de marketeers is segmentatie een van de belangrijkste uitdagingen voor 2013. – E-village en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark 2013”
19% segmenteert zijn e-mail marketing berichten niet. Direct Marketing Association (uk) “National Client Email Report” (2012)
22% van de e-mail marketeers zet geavanceerde segmentatie in, 33% doet dit niet. 46% is van plan het te gaan doen. – Econsultancy “Email Marketing Industry Census” (2013)
Ongetargette e-mail programma’s kosten tot 3,6 keer zoveel als een getarget programma. – Relevancy Group “Realizing the Value of Email Marketing” (2010)
Gemiddeld bestaat 11% van een e-mailbestand uit nieuwe inschrijvers, ingeschreven in de afgelopen 3 maanden. – Epsilon “Email Trends and Benchmarks” (dec 2012)
42.2% van de Amerikaanse e-mail marketeers gebruikt altijd een segmentatie strategie wanneer ze hun maillijst opbouwen. – JangoMail “Email Marketing Survey” (2010)
32.4% van de Amerikaanse e-mail marketeers gebruikt nooit of bijna nooit segmentatie wanneer ze hun maillijst opbouwen. – JangoMail “Email Marketing Survey” (2010)
70% van de Uk e-mail marketeers gebruikt segmentatie, terwijl 14% zegt dit in de toekomst te gaan doen. – Lyris (2010)
59.4% van midden- en kleinbedrijf marketeers zijn van plan om segmentatie op interesse te gaan gebruiken in toekomstige e-mail campagnes. – GetResponse “2010 Email Marketing Trends Survey” (2010)