E-mail statistieken in Finance en verzekeringen
In iedere branche zijn de e-mail marketing statistieken weer verschillend. Bij het bepalen van e-mail marketing benchmarks is het dus slim om te kijken naar de eigen branche. De volgende e-mail marketing cijfers zijn specifiek voor de sector Finance en verzekeringen.
In Finance en verzekeringsbranche gebruikt 30% een dubbel opt-in ter bevestiging van de inschrijvingen – Emailmonday en DM-Interface – “Benchmark rapport E-mail marketing in de Financiële Sector” (2012)
83% van de organisaties die een nieuwsbrief stuurt, heeft een inschrijfmogelijkheid op de homepage – Emailmonday en DM-Interface – “Benchmark rapport E-mail marketing in de Financiële Sector” (2012)
In Finance werd in Q3&Q4 2011 een gemiddelde openratio van 41,6% behaald – E-village “E-mail Benchmark 2011, Rapport Q3 & Q4” (2012)
Bank- & Verzekeringswezen heeft een openratio van 41,52% en doorklikratio van 10,62% –DDMA Nationale E-mail Benchmark (2013)
24,3% van de verzendingen in Bank- & Verzekeringswezen zijn op donderdag, de meest populaire verzenddag –DDMA Nationale E-mail Benchmark (2013)
Transactionele e-mail uit de financiële sector had gemiddelde open rates van meer dan 30%, het hoogste van alle sectoren. Direct Marketing Association – “2012 Response Rate Report” (2012)
Van de organisaties die een nieuwsbrief aanbieden, verstuurt slechts 13% deze binnen twee weken na aanmelding. –Emailmonday en DM-Interface – “Benchmark rapport E-mail marketing in de Financiële Sector” (2012)
Hier is een download met meer statistieken uit het Benchmark rapport E-mail marketing in de Financiële Sector.
Er werd een klik-to-open ratio behaald van 27,5% in Finance, dit betekent een doorklikratio van 11,4 % tov van het aantal mails succesvol verzonden. – E-village “E-mail Benchmark 2011, Rapport Q3 & Q4” (2012)