Email statistieken in Travel en Reisbranche

In de drukste week worden in Travel 44% meer e-mailings verstuurd dan in de rustigste. – Emailmonday & DM InterfaceE-mailmarketing in Travel 2” (2013)

In 29,30% van de beoordeelde mailings wordt er een prijs of een korting(spercentage) in de onderwerpregel genoemd. – Emailmonday & DM InterfaceE-mailmarketing in Travel 2” (2013)

Travel heeft gemiddeld het hoogste aantal spamklachten met 0,10%. Over alle branches heen is dit gemiddeld 0,07%. silverpop – “Email Marketing Benchmark Study″ (2013)

De Nederlandse travel sector heeft een gemiddelde doorklikratio (CTR) van 5,16% DDMA – “Nationale E-mail Benchmark 2013″ (2013)

Gemiddeld wordt 25,32% (COR) van de e-mails in de sector Reizen geopend. DDMA – “Nationale E-mail Benchmark 2013″ (2013)

Een deel van de verzenders hield, zeer opmerkelijk, een seizoensstop in de verzending. – Emailmonday & DM InterfaceE-mailmarketing in Travel 2” (2013)

Vrijdag is nu meest populaire verzenddag in de reisbranche versus donderdag in het vorige onderzoek. – Emailmonday & DM Interface “E-mailmarketing in Travel 2” (2013)

Het aantal links dat uitkomt bij landingspagina van een categorie is met 29,7% gedaald. – Emailmonday & DM InterfaceE-mailmarketing in Travel 2” (2013)

Zaterdag tot en met Maandag zijn de minst populaire verzenddagen in de travel sector. Donderdag (23%) en vrijdag (22%) wordt er het meest gemaild, daarna volgen dinsdag (20%) en woensdag (13%). – Emailmonday & DM InterfaceE-mail marketing in Travel” (2011)

E-mailings in de Travel en reissector worden aangepast aan het seizoen. Meer dan een derde (35,22%) van de e-mailings heeft een periode zoals Pasen, Kerst, zomer, nieuwjaar, etc in de onderwerpsregel. – Emailmonday & DM InterfaceEmail marketing in Travel” (2011)

Er werd een klik-to-open ratio behaald van 17,7% in toerisme, dit betekent een doorklikratio van 3,2% tov van het aantal mails succesvol verzonden. – E-village en Rapid Sugar “E-mail Benchmark 2013″ (2013)

In toerisme werd in Q1&2 2011 een gemiddelde openratio van 19,4% behaald – E-village “E-mail Benchmark 2011, Rapport 1e halfjaar” (2011)

De internationale open en doorklikratio´s in Travel en Transport sector liggen lager dan de Nederlandse, met een openingspercentage van 14,5% en een doorklik ratio van 2,71% – MailChimp “Email Marketing Benchmarks by Industry” (december 2010)

De gemiddelde open rate in de travel en leisure industrie ligt in Zuid Afrika (met 13,08%) flink lager dan in US / Internationaal (15,87%) – Graphic Mail “Industries metrics report 2011 & Quick tips” (2011)

De email marketing doorklikratio ligt tevens voor de travel en leisure branche in Zuid Afrika lager (2.16%) dan US/ internationaal (2,19%) – Graphic Mail “Industries metrics report 2011 & Quick tips” (2011)