E-mail statistieken in de Non-profit en goede doelen sector
Goede doelen behaalden een gemiddelde openratio van 41% en een doorklikratio van 7% E-village “E-mail Benchmark 2014″(2014)
Het gemiddelde openratio in de culturele sector is 35%. Van de personen die de mails hebben geopend, heeft 15% doorgeklikt. EM-cultuur “Culturele E-mailmarketing statistieken” (2015)
Internationale cijfers laten een openratio van 25,3% en doorklikratio van 4,2% zien voor Non-Profits Silverpop “2014 Email marketing metrics benchmark study” (2014)
30% van alle e-mailcampagnes in de culturele sector wordt op donderdag verzonden, wat het de meest populaire dag om te mailen maakt. EM-cultuur “Culturele E-mailmarketing statistieken” (2015)
E-mails die in de ochtend verzonden werden, hebben de hoogste openratio’s (39.2%), terwijl op ze het midden van de middag de hoogste klikratio’s geven ( 21.0%). Informz “2012 Annual Association Email Marketing Benchmark Report”(2012)
Enquête gerelateerde e-mails hadden de hoogste combinatie van open- en klikratio met gemiddeld 36.60% open en 33.39% klikratio. Informz “2012 Annual Association Email Marketing Benchmark Report”(2012)
Respons op fondsenwerving e-mail was 13%. De gemiddelde gift voor een eenmalige online bijdrage was $81.33. – M+R Strategic Services and NTen “2010 eNonprofit Benchmark Survey” (2010)
Non-profits met kleinere e-mail lijsten (minder dan 100,000 ontvangers) hadden een veel hogere openratio, doorklikratio en dubbel de respons op fondsenwerving dan middel of grote non-profits. – M+R Strategic Services and NTen “2010 eNonprofit Benchmark Survey” (2010)
Jaarlijkse verloop van non-profit email lijsten was net onder de 17%. – M+R Strategic Services and NTen “2010 eNonprofit Benchmark Survey” (2010)
De gemiddelde deelnemer aan deze studie stuurde 4 e-mails per inschrijver per maand, maar Milieu non-profits sturen 5.2 emails per maand, terwijl non-profit organisaties in de gezondheidszorg slechts 2.1 e-mails per maand versturen. – M+R Strategic Services and NTen “2010 eNonprofit Benchmark Survey” (2010)
Milieu non-profit organisaties kregen 96% van hun online inkomsten via eenmalige giften. Gezondheid non-profits, haalde 50% van hun online inkomsten via “andere” giften (inclusief evenementen) en giften na overleiden. – M+R Strategic Services and NTen “2010 eNonprofit Benchmark Survey” (2010)