Email statistieken in Retail
Het totaal mobiele opens in de Nederlandse Retail branche is 29,79% in januari 2013. – Yourzine “De impact van smartphones op e-mailmarketing” (2013)
De tablets maken in de Retail branche 52% van de mobiele email opens uit, smartphones 48%. – Yourzine “De impact van smartphones op e-mailmarketing” (2013)
In de retail branche werd in Q1&2 2011 een gemiddelde openratio van 26,59% behaald – Evillage “E-mail Benchmark 2011, Rapport 1e halfjaar” (2011)
De minderheid (38%) van retailers stuurt nog geen e-mailnieuwsbrieven naar haar klanten. 62% maakt wel gebruik van e-mailmarketing. – Tripolis solutions “Nationaal E-mailmarketing Onderzoek” (2010)
Er werd een klik-to-open ratio behaald van 19,33% in de retail branche, dit betekent een doorklikratio van 6,91% tov van het aantal mails succesvol verzonden.- DDMA “Nationale email benchmark 2011” (2012)
Er is een confirmed email open ratio van 33,61% in de Retail branche – DDMA “Nationale email benchmark 2011” (2012)
Er werd een klik-to-open ratio behaald van 17,34% in de retail branche, dit betekent een doorklikratio van 4,61% tov van het aantal mails succesvol verzonden. – Evillage “E-mail Benchmark 2011, Rapport 1e halfjaar” (2011)
De internationale open en doorklikratio´s in Retail sector lagen veel lager, met een openingspercentage van 12,1% en een doorklikratio van 2,7% – Mailer Mailer “Email Marketing Metrics Report” (juli 2011)
Het samenstellen van een nieuwsbrief op persoonlijke interesse van de ontvanger wordt in retail door slechts 21% van de respondenten gedaan. – Tripolis solutions “Nationaal E-mailmarketing Onderzoek” (2010)
24% van de Nederlandse retailers personaliseert hun e-mail nieuwsbrieven met de naam van de ontvanger. – Tripolis solutions “Nationaal E-mailmarketing Onderzoek” (2010)
Minder dan een derde (31.44%) van de retailers die e-mail verzenden weet ook wat dit hen oplevert. – Tripolis solutions “Nationaal E-mailmarketing Onderzoek” (2010)
76% van retailers is van mening dat e-mailmarketing de huis-aan-huis verspreiding van folders niet zal vervangen. 24% denkt van wel. Redenen hiervoor zijn ‘kostenbesparing’, ‘gericht meten van de statistieken’, ‘persoonlijk’, ‘één-op-één communicatie’ en’ interactief’. – Tripolis solutions “Nationaal E-mailmarketing Onderzoek” (2010)
Betaalde zoekmachinemarketing (30%), email (18%) en SEO/organische zoekmachine marketing (11%) werden genoemd als de top prioriteiten in het 2012 digitale marketing budget onder US retailers. E-tailing group – “Surviving the Current Market Mania with a Solid 2012 Plan (2011)
Amerikaanse retailers verwachten dat in 2012 de top kanalen voor omzet SEO (31%), Mobile (mCommerce, iPads, mobiele applicaties – 30%) email (22%), SEA (22%) en social media (14%) zullen zijn. E-tailing group – “Surviving the Current Market Mania with a Solid 2012 Plan (2011)
64% van de US en UK consumenten willen dat marketeers hun kennis over type producten en services laten zien in email marketing berichten. – e-Dialog “Manifesto for E-mail Marketers: Consumer Demand Relevance” (2010)
20% van de ondervraagde retailers sturen verlaten winkelwagen e-mails in de periode Q4, 6% meer dan een jaar daarvoor. – E-Tail Group “More Merchants Rely on Email to Minimize Cart Abandonment” (2010)
39% van de grootste online (US) retailers vereisen drie of meer kliks om uit te schrijven, dit was 7% in 2008. – Responsys “Retail email unsubscribe Benchmark Study” (2010)