Marketeer focust op data, e-mailmarketing en Marketing automation
88 procent van de marketers uit het State of Marketing rapport 2014 vindt dat e-mailmarketing een positieve ROI voor hen geeft. 68 procent beschouwt het als “core to their business”. ExactTarget hield een enquête onder meer dan 2500 marketeers over de huidige stand van marketing en de strategieën die ze zullen volgen in het komende jaar. Read more >>
E-mail marketing benchmark statistieken voor Retail
De retailbranche is volop in beweging. Een prijskritische consument, technische ontwikkelingen die elkaar snel opvolgen en de verschuiving van offline naar het digitale speelveld. Veranderende marktomstandigheden vragen om steeds meer flexibiliteit.
ABN AMRO laat bijvoorbeeld zien dat de leegstand van de fysieke winkel fors zal toenemen (van 5-8% naar 14% in 2020). Een relevante dialoog, op het juiste moment en via het juiste kanaal, met de consument is cruciaal. Read more >>
Benchmark E-mailmarketing in de Reisbranche
Onlangs is de email marketing benchmark “E-mailmarketing in Travel 2” uitgebracht. De 4562 nieuwsbrieven van 103 verzenders en merken uit de reisbranche zijn een jaar lang gemonitord en aan een uitputtend onderzoek onderworpen. volgens het onderzoek verleiden de e-mailings in Travel minder, maar er wordt wél meer verzonden. Read more >>
Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 – de belangrijkste conclusies
In het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 rapport krijgen we een inkijkje in het gebruik van e-mail van de Nederlandse bevolking. Hoeveel e-mail ontvangt de gemiddelde Nederlander? Wat is zijn favoriete kanaal voor persoonlijke en commerciële boodschappen? Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 is gehouden onder een groep van 1.000 Nederlandse consumenten en geeft ons daarmee een mooi beeld.
Hier enkele belangrijkste conclusies uit het onderzoek: Read more >>
The inbox is a battlefield – een slagveld dus.
Return Path onderzocht het slagveld dat de Email Inbox heet. Gebruikmakend van hun eigen Inbox Insight datapool maaktem ze een analyze van miljarden e-mails die naar hun panel van 3 miljoen (voornamelijk Amerikaanse) email gebruikers werd gestuurd van Mei tot Juni 2013.
Sommige emails worden geopend en daarna doorgeklikt, terwijl anderen direct worden gedelete. Welke branche wint de Inbox battle? Read more >>
De invloed van Gmail Inbox tabs op het openpercentage
Gmails publiceerde een blogpost over hun nieuwe inbox met tabbladen op 29 mei. Vanaf toen was het al mogelijk om vrijwillig de nieuwe tabs te gaan gebruiken. Een paar weken terug werd begonnen met het standaard uitrollen van de tabs voor iedereen in de stijl van “of je het nu wil of niet”. Maar welke invloed heeft dit nu op de resultaten en openpercentages van e-mailcampagnes? Read more >>
De SPAMklaagmuur; hoe vaak drukken ontvangers op de spamknop?
E-mail engagement wordt een steeds belangrijker element voor aflevering in de inbox Tegelijkertijd blijven spamklachten overduidelijk een belangrijke rankingfactor voor deliverability. Iedere ISP gaat anders om met spamklachten. ISPs gebruiken spamklachten zeker om te bepalen of jouw berichten in de inbox of in de spamfolder terechtkomt, of zelfs geheel geblokkeerd worden. Read more >>
E-mail Benchmark 2013 door E-Village en RapidSugar
De nieuwe E-mail benchmark van E-village, is in 2013 voor de eerste keer samen met RapidSugar uitgebracht. In de benchmark worden de e-mail statistieken van de afgelopen periode getoond.
Ook is er ruimte voor een kwalitatief deel: “Wat verwacht de marketeer in 2013?” en ook belangrijk: Wat is het gemiddelde cijfer dat de marketeer aan het kanaal e-mail geeft?
Enkele conclusies uit de e-mail benchmark
Later zullen we zeker verder inzoomen op de statistieken uit deze email benchmark, maar hier alvast een aantal van de conclusies uit het rapport. Read more >>
De top 250 e-mailmarketeers op Twitter
Twitter is een grote bron van (real-time) informatie, een groot plein voor discussie en een kans om kennis te maken met nieuwe mensen. Of het is een gigantische hoop onzin. Grotendeels afhankelijk van wie je volgt en waarom je actief bent op het kanaal. Read more >>
E-mail marketing benchmark: is jouw e-mail Best of Class of ben je een Laggard?
Het eerste waar een marketeer naar op zoek gaat bij een e-mail marketing benchmark: de (gemiddelde) e-mail marketing statistieken. Het liefste vind je de e-mail marketing statistieken per branche en dan ook van de Nederland markt. Andere branches hebben ook andere statistieken. Redenen hiervoor zijn ander consumenten gedrag en het verschil in de typen e-mailings die worden verzonden, ook met verschillende frequentie. Read more >>