Retailers zien af van korting in Abandonned shopping cart e-mails
Hoeveel retailers maken gebruik van abandonned shopping cart e-mails? De retailer verstuurt een of meerdere mails als iemand een product in zijn winkelwagentje heeft gedaan, maar niet heeft gekocht. Deze specifieke vorm van event driven e-mail wordt ook wel verlaten winkelwagen e-mail genoemd en is gericht op het terugwinnen van de verloren verkopen.
In het 4e jaarlijkse onderzoek naar abandonned shopping cart e-mails, is het gebruik van de verlaten winkelwagen e-mail tactieken van de Internet Retailer 1000 onderzocht. Er is gekeken naar het hoe deze retailers abandonned shopping cart mails inzetten en of ze kortingen of speciale aanbiedingen in deze e-mails gebruiken.
Gebruik van abandonned shopping cart e-mails
19% van de Internet Retailer top 1000 zet ten minste 1 verlaten winkelwagen email in. Daarmee is het aantal retailers dat deze mails inzet gestegen van 30,1% ten opzichte van vorig jaar. Read more >>
Infographic: De wishlist voor marketeers in 2013
Waar zouden marketeers meer (of minder) van willen zien in 2013? Het amerikaanse Direct Marketing News vroeg zijn lezers om hun wensen te delen voor het nieuwe jaar. De respondenten zouden graag meer personeel zien, meer analytics (hoera!). Social is volgens de lezers overhyped, en ook de Big Data hype mag wel iets minder. Read more >>
Marketeers investeren meer in E-mail Marketing en social media in 2013
E-mail marketing, social media en mobile marketing blijven groeigebieden voor marketing investeringen in 2013.
Het marketingbudget groeit in 2013. 89 procent van de ondervraagden geeft aan eenzelfde of groter bedrag aan marketing te besteden. 55,5 procent van de marketingafdelingen zal extra investeren in e-mail marketing, gevolgd door social media met 42,8 procent en mobile marketing met 42,8 procent en zoekmachine marketing 39,8 procent. Read more >>
EASE: Analyseer de activiteit van je e-mail bestand
E-mail blijft een effectieve manier om contact te houden met consumenten, ze te informeren en directe sales te stimuleren. Maar weet je welk deel van het bestand echt actief is? Welk deel verantwoordelijk is voor de meeste aankopen en welke inschrijvingen geheel niet reageren op de e-mails? Met de EASE berekening kun je deze indeling maken. Het blijkt dat gemiddeld slechts 28% van een e-mailbestand de laatste 3 maanden actief. Read more >>
E-mail als promotiekanaal voor reclamebureaus
RSW/US onderzocht hoe bedrijven reclame/ marketing / online marketingbureaus leren kennen en vroeg aan reclamebureaus waar marketeers naar op zoek zijn. Het komt niet als een grote verassing dat meer dan driekwart van de Amerikaanse reclamebureaus aangeven dat de meest voorkomende nieuwe business online van aard is. En 52,6% noemt daarbij social media bij naam.
Terwijl mond-tot-mond en doorverwijzingen nog steeds de meest effectieve manier is om nieuwe klanten te vinden, viel op dat het e-mail kanaal voor marketeers de meestvoorkomende manier is waarop ze kennis maken met (nieuwe) bureaus. Read more >>
Slimme e-mail marketing tactieken voor meer omzet tijdens de feestdagen
De feestdagen zijn voor retailers een spannende periode. Een groot deel van de online jaaromzet wordt in de laatste maand van het jaar geboekt. Met de concurrent slechts een klik verderop en een grotere focus door traditionele retailers op online, is het een toenemende uitdaging. Read more >>
71% ontbreekt het aan goede e-mail campagne planning
Vraag een willekeurige marketeer en hij zal het eens zijn dat e-mail campagne planning een sleutel is tot een succesvolle campagne. Er zijn vele stappen in planning. Het stellen van de doelen, creëren van de boodschap, de juiste doelgroepen selecteren, terwijl je ook de juiste statistieken wilt meten. Dus hoe ziet de e-mail campagne planning van marketeers eruit? Read more >>
Waar lezen we mobiele e-mail?
Uit een studie van Apsis blijkt dat we gedurende de hele dag e-mail checken op onze mobiel. Maar in welke context, welke situaties? Eerdere Amerikaanse studies toonden al aan dat mensen vaak in bed met hun mobiel bezig zijn. Zowel direct na het wakker worden als net voordat ze naar bed gaan. Maar hoeveel mensen checkt hun e-mail tijdens vakantie? Read more >>
Juiste verzendtijd e-mail campagne voor hogere omzet en meer betrokkenheid
80 procent van de Amerikaanse Business Executives zegt positievere resultaten uit hun e-mail campagnes te kunnen halen, als ze op een bepaald moment van de dag kunnen afleveren. De belangrijkste verbeteringen liggen in omzet (34 procent) en engagement (65 procent). 80% zegt positievere resultaten te hebben gezien op bepaalde verzendmomenten. Zo blijkt uit het Email Delivery Performance Survey van Strongmail. Read more >>
Triggers in e-mail marketing, nadruk op toegankelijke data.
In het onderzoek Automation: Redefining Marketing’s Game Plan (2012) wordt onderzocht hoe marketeers omgaan met hun event driven campagnes en marketing automatisering. Waarop beoordelen ze hun event based marketing campagnes? Welke data gebruiken de marketeers om hun triggers samen te stellen voor hun event driven e-mail ? Read more >>