Groei in e-mail marketing budgetten tot ten minste 2016
Ieder jaar worden de online marketing budgetten toegekend. Op het moment dat de CFO en budget verantwoordelijken bij elkaar komen, is het altijd de vraag: “ Waar gaan we ons in de komende periode – extra – op richten? “. We zien een groei in de e-mail marketing budgetten.
Uit de cijfers van de Marketingsherpa blijkt dat 67% van de organisaties verwacht hun e-mail marketing budget te verhogen. Bijna 20% gaf een verhoging van het budget voor email marketing van meer dan 30% aan. Read more >>
E-Village email marketing Benchmark – Infographic Rapport 2012
E-village heeft zojuist haar halfjaarlijkse email marketing benchmark voor het eerste halfjaar uitgebracht. Deze keer voor het eerst in de vorm van een Infographic. Zie hier onze post over het rapport 2e helft 2011.
Stefan van Maris, Manager Product & Support van E-village: “De stijging in de Open Rate ten opzichte van onze E-Mail Benchmark in 2011 laat een duidelijke trend zien: Er wordt relevanter gemaild. Gelukkig maar! Nu is het zaak om deze trend door te trekken naar de CTR, want die blijft nog wat achter.” Read more >>
Onderzoek: het kantelpunt Mobiele e-mail in zicht.
Knotice doet in haar mobile Email Opens Report verslag van de groei van het aantal mobile e-mail gebruikers. Voor het eerst is de 33% grens overschreden. E-mail op de smartphone en tablets lijkt op weg om de lead te nemen ten opzichte van desktop en webmail clients. Read more >>
Verandering in Dialoog Marketing, geen adresgegevens meer nodig
In een rapport van Comscore kwam naar voren dat 397.2 miljoen Europeanen gemiddeld 25.9 uur online zijn per maand. En de Nederlanders met 32.6 nummer twee in Europa. Maar wat doen ze in die uren? En hoe willen ze contact met je onderhouden? Wellicht is er een verandering in Dialoog Marketing op komst en hebben we in de toekomst geen adresgegevens meer nodig. Read more >>
De ideale lengte van een onderwerpsregel in e-mail marketing
De onderwerpsregel kan een grote invloed hebben op de response van jouw e-mail campagne. Wat is nu een goede onderwerpsregel? Een van de dingen waar je naar kunt kijken is de lengte van die onderwerpsregel. Moeten deze zo kort mogelijk zijn? Of juist heel lang? Read more >>
Definities van de SAME standaard voor email marketing statistieken
Met de SAME standaard definities voor email statistieken, kunnen email marketing statistieken overal op een uniforme manier worden gerapporteerd en zijn op die manier ook vergelijkbaar. Hier een Nederlandse vertaling van deze email statistieken en definities. Read more >>
Weinig segmentatie kansen na aanmelding email marketing retailers
Na vijf jaar kent het aanbieden van voorkeuren aan nieuwe inschrijvers voor e-mail marketing nieuwsbrieven nog geen grote doorbraak. Uit onderzoek blijkt dat slechts een kwart van de Amerikaanse top 500 retailers voorkeuren vraagt bij het inschrijfproces. Een interessant gegeven in de email marketing statistieken voor retail sector, gezien de vaak diverse voorkeuren van consumenten. Sterker nog, het aantal dat voorkeuren vroeg bij inschrijving voor de nieuwsbrief nam zelfs af ten opzichte van 2010. Read more >>
De Nationale Email Benchmark DDMA
Vandaag wordt de Nationale E-mail Benchmark gelanceerd. De eerste cijfers worden bekend gemaakt op de EmailSummit, een evenement georganiseerd door de DDMA.
Hans Meijer presenteert de benchmark, namens de DDMA e-mail council Commissies ESP en Onderzoek & Educatie.
Hier een verslag van de presentatie. Read more >>
De Nationale E-mail Benchmark, eerste inzichten
De Nationale E-mail Benchmark wordt 20 juni gelanceerd op de Email summit, ik sprak met Mick Lodder van de commissie onderzoek en educatie van de DDMA. Read more >>
DM Barometer Email 2012 – Geen fabels maar feiten over e-mail
De DDMA heeft samen met NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing de DM Barometer E-mail Marketing (2012) uitgebracht. Het is de tweede editie van de benchmark speciaal gericht op e-mail marketing. Met een aantal interessante bevindingen. Read more >>