200% hogere conversie met geautomatiseerde event driven e-mail campagnes
Het is geen verassing dat conversie op geautomatiseerde event driven e-mail campagnes een hogere conversie hebben dan die zonder automatisering. Eloqua deed een driejarige analyse en vergeleek de campagnes zonder event driven campagnes versus de campagnes die wel gebruik maken van lead nuturing e-mails.
- Geautomatiseerde Event driven e-mail campagnes hebben een 200% hogere conversie ratio.
- De conversie ratio’s van event driven e-mail zijn in de afgelopen drie jaar 30% afgenomen, in tegenstelling tot de “batch and blast” e-mails welke een grotere afname zagen. Read more >>
12% groei in e-mail en social media integratie
Ieder jaar brengt Econsultancy een e-mail marketing benchmark uit, gebasseerd op een enquete onder engelse e-mail marketers. De Econsultancy Email Marketing Census 2012 telt dit jaar 83 paginas.
De twee meestgebruikte E-mail Service Provider diensten zijn Meten & Analyse (70%) en Personalisatie (61%). Dit houdt dus ook direct in dat 30% van de e-mail marketeers zijn e-mail marketing statistieken niet meet via hun e-mail marketing tool. Read more >>
Mobile E-mail Infographic: Mobile E-mail is einde van dit jaar groter dan Webmail en Desktop
Het lezen van e-mail op mobiele devices (ookwel mobiele e-mail genoemd) groeit erg snel. Zo snel dat tenminste einde dit jaar het het grootste platform is waarop email wordt gelezen, volgens Return Path. Read more >>
Verlaten winkelwagen e-mails, wat te doen?
In 2010 was het percentage verlaten winkelwagens (abandonned shopping carts) iets meer dan 50% in onderzoeken van Forrester Research (55%) en MarketingSherpa (52%). Natuurlijk vertaalt dit zich in verloren omzet voor retailers.
Het recente onderzoek “Online Shopper Experience Study” wordt het winkelwagentje en aankoopproces van 100 amerikaanse online retail merken en hun verlaten winkelwagens onderzocht.
De belangrijkste redenen om de winkelwagen te verlaten zijn volgens de onderzoekers: Read more >>
Top 10 belangrijkste e-mail marketing uitdagingen
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor de marketeer als het gaat om e-mail marketing? In het E-mail Benchmark Rapport van E-village is deze vraag (multiple choice) gesteld aan een groep online marketeers. In vergelijking met een jaar eerder valt de samenstellers van de benchmark op dat de inzet van social media een toenemende trend heeft in het uitdagingsniveau. Read more >>
E-mail Benchmark Rapport 2e halfjaar 2011 E-village
In het terugkerende E-mail Benchmark Rapport van E-village worden de e-mail marketing statistieken van deze e-mail service provider per halfjaar gerapporteerd. In het e-mail benchmark rapport e-mail Q3 & Q4 2011 zijn ook de uitkomsten van een enquête onder marketeers opgenomen over hun uitdagingen, het gebruik van e-mail marketing en de toekomst van e-mail marketing. Een aantal uitkomsten.
Marketeers erg tevreden over e-mail marketing
E-mail marketeers zeer tevreden over e-mail als Marketingkanaal. Ze geven het e-mail kanaal een gemiddelde cijfer van een 7,7, dit is een stijging ten opzichte van de 7,3 in 2010. Read more >>
E-mail Marketing Benchmark Rapport voor associaties en non-profit
Het 2012 Annual Association E-mail Marketing Benchmark Report is uitgebracht door de e-mail marketing provider Informz. Het biedt een kijkje in de e-mail marketing statistieken van non-profits en associaties uit US, Canada, Nieuws Zeeland en Australië. Read more >>
Indrukwekkende groei percentage emails op mobiel
Er worden steeds meer en meer e-mails op mobiele telefoons en tablets gelezen. Deze mobile email openers spelen een steeds grotere rol in het bereiken van email marketing succes. Dit zien we terug in alle Email marketing statistieken voor mobiel. E-mails worden namelijk steeds vaker onderweg, mobiel – en daardoor vluchtiger – gelezen. Read more >>
E-mail marketing infographic
In deze infografic een aantal interessante e-mail marketing statistieken over email en social marketing van vandaag.
Te zien in de email marketing infographic.
- In 2011 werd e-mail officieel email (volgens het AP stylebook)
- 83% van mensen start de werkdag met het openen van hun inbox. Read more >>
Email Trends en Benchmark: 7,8 % hogere open rate
Epsilon heeft onlangs de Q3 Noord-America Email Trends and Benchmark Results gepubliceerd. Deze email marketing statistieken worden altijd in samenwerking met de Email Experience Council van de DMA opgesteld.
Resultaten per branche
In het email marketing onderzoek worden de trends in de resultaten opgesplitst. Dit resulterend in een overzicht van meerdere email marketing statistieken per branche. Hiermee geven Epsilon en de EEC inzicht in de performance van een gemiddeld bedrijf per sector. In de hoop bedrijven met slechte resultaten aan te sporen om hun email marketing resultaten te verbeteren. Read more >>