Event driven e-mail

De open rates van triggered event driven e-mails zijn 75,1% hoger en de doorklikratio 114,8% hoger dan bij normale emails – Epsilon “Email Trends and Benchmarks” (Q3 2012)

41% van de verzenders stuurde geen enkele mail binnen 48 uur na inschrijving. – Ciceron “The First Impressions Email Marketing Study” (2013)

74.4% van de consumenten verwacht een welkomstmail te ontvangen wanneer ze inschrijven. – BlueHornet “Consumer Views of Email Marketing” (2013)

Getriggerde e-mails die verzonden werden na een relevante zoekopdracht op de site kregen een 200% hoger openpercentage en 50% hogere doorklikratio dan de standard nieuwsbrief van LowFares.com. – MarketingSherpa (2011)

Getriggerde e-mails hebben 42% hogere unieke doorklikratio dan nieuwsbrieven. – GetVero “Triggered email wins every time” (2013)

36,6 procent van de marketeers zal in 2013 extra investeren in Lifecycle E-mail programma’s – Strongmail – “2013 Marketing Trends Survey”

48% van Amerikaanse online marketers gebruikt event driven e-mails en 28% is van plan dit in de toekomst te gaan doen. – Lyris (2010)

Slechts 1 procent van de 500 retailers, stuurt een serie met welkomst e-mails aan hun nieuwe e-mail inschrijvingen. – Listrak “Creating an eCommerce Welcome Series to Increase Subscriber Engagement and Email ROI” (2010)

Een grote travel site haalde 45% van de e-mail omzet uit getriggerde e-mails, terwijl deze slechts 3 tot 5% zijn van het totale e-mail volume. – Email Insider “Triggered Emails: Low Volume, High Returns” (2010)

Vormen van event driven emails en hun statistieken

Een verjaardagsmail heeft gemiddeld een 55% hogere openrate dan een nieuwsbrief. – Inxmail Academy “Geburtstagsmailing vs. regulärem Mailing” (2013)

Wanneer vergeleken met een nieuwsbrief is de doorklikratio op verjaardagsmails 80% hoger. – Inxmail Academy “Geburtstagsmailing vs. regulärem Mailing” (2013)

Op de site zijn ook de statistieken van specifieke vormen van event driven e-mails te zien:
De abandonned shopping cart / verlaten winkelwagen e-mail
Transactionele email