Indrukwekkende groei percentage emails op mobiel
Er worden steeds meer en meer e-mails op mobiele telefoons en tablets gelezen. Deze mobile email openers spelen een steeds grotere rol in het bereiken van email marketing succes. Dit zien we terug in alle Email marketing statistieken voor mobiel. E-mails worden namelijk steeds vaker onderweg, mobiel – en daardoor vluchtiger – gelezen.
Percentage emails op mobiel gegroeid
Uit onderzoek van het Nederlandse Veritate in samenwerking met Tripolis blijkt dat eind 2011 bijna 19 procent van alle geopende e-mails op een smartphone of tablet werd bekeken. Het open gedrag van ruim 20.000 e-mailings (175 miljoen verzonden e-mails) werden hiervoor geanalyseerd. Dit betreft dus e-mails die via een email service provider zijn verstuurd. De statistieken gelden voor (hoofdzakelijk) commerciële email.
De 19 procent open rate is met 135 procent een flinke stijging van ten opzichte van januari 2011. Toen werd er slechts 8 procent van de e-mails op een mobiel apparaat geopend. De verwachting is dat dit percentage nog flink zal blijven door stijgen in 2012. Ernst Muller trekt de logische conclusie: in e-mailmarketing zijn de smartphone en tablet een factor om rekening mee te (blijven) houden.
Lezen van e-mails op mobiel én op de desktop
Uit dezelfde analyse blijkt dat 25% van de mail die op mobiel worden gelezen, daarna ook nog op de desktop of notebook wordt gelezen. Driekwart van de op mobiel gelezen e-mails wordt daarna dus niet op de desktop gezien. Als tip wordt dus ook aangegeven om het email design aan te passen voor mobiel. (bron emerce.nl)