Marketeer focust op data, e-mailmarketing en Marketing automation
88 procent van de marketers uit het State of Marketing rapport 2014 vindt dat e-mailmarketing een positieve ROI voor hen geeft. 68 procent beschouwt het als “core to their business”. ExactTarget hield een enquête onder meer dan 2500 marketeers over de huidige stand van marketing en de strategieën die ze zullen volgen in het komende jaar.
De top drie prioriteiten voor marketing in 2014
Uit het rapport blijkt dat het verhogen van conversie topprioriteit is ( 47% ), daarna het verbeteren van de naamsbekendheid ( 46% ) en het verzamelen , meten en gebruiken van klantgedrag ( 29 % )
Enkele andere conclusies uit het rapport:
Top drie statistieken gebruikt om het succes van marketingactiviteiten te meten:
• Conversieratio ( 67 % )
• Engagement (opens , kliks) ( 64 % )
• Return on Investment ( 61% )
Marketinguitgaven en budget
98% van de marketeers is van plan hun marketingbudget voor 2014 op hetzelfde niveau te houden of te verhogen. De vier belangrijke gebieden waar marketeers van plan om het in 2014 het budget te verhogen:
o Data & analytics ( 61% kent meer budget toe)
o Marketing automation ( 60% kent meer budget toe)
o E-mailmarketing ( 58% kent meer budget toe)
o Social media marketing ( 57 % kent meer budget toe)
Flinke groei in Marketing Automation
88% van de ondervraagden verstuurde reeds e-mailmarketing berichten. 49 procent van de ondervraagden stuurde meer dan 500.000 e-mails per jaar. Het is echter ook een gebied van groei, 9% is van plan om in 2014 te beginnen met e-mailmarketing.
De grootste nieuwe ontwikkeling is echter op het gebied van Marketing Automation, 43% zet nu een vorm van Marketing Automation in, maar in 2014 is maar liefst 33% het van plan. Daarmee wordt het de grootste groeier van 2014.