Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 – de belangrijkste conclusies
In het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 rapport krijgen we een inkijkje in het gebruik van e-mail van de Nederlandse bevolking. Hoeveel e-mail ontvangt de gemiddelde Nederlander? Wat is zijn favoriete kanaal voor persoonlijke en commerciële boodschappen? Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 is gehouden onder een groep van 1.000 Nederlandse consumenten en geeft ons daarmee een mooi beeld.
Hier enkele belangrijkste conclusies uit het onderzoek:
E-mail blijft het voorkeurskanaal voor Reclame
E-mail blijkt in Nederland het voorkeurskanaal voor het ontvangen van reclame. 68% van de ondervraagden ontvangt reclame het liefste in zijn inbox. Als tweede staat de (fysieke) post met 20%.Voor persoonlijke communicatie is Whatsapp echter het meest geliefd en staat e-mail op de tweede plaats.
Voor het ontvangen van serviceberichten zoals een bevestiging van een transactie (webwinkel), een bevestiging van inschrijving of informatie over het gebruik van een product of dienst. Is de voorkeur nog duidelijker: 90% wil deze transactionele berichten graag per email.
E-maildruk van de Nederlandse inbox
De Nederlander ontvangt gemiddeld 39 commerciële e-mails per week, opmerkelijk want dit is ver onder het internationale gemiddelde van 104 commerciële e-mails per week.
In de Nederlandse inbox komen in totaal 96 e-mails per week binnen, daarvan zijn er 25 persoonlijk, social media alerts staan op de derde qua hoeveelheid e-mail daar ontvangen we er gemiddeld 15 per week van.
De Nederlander heeft het meest frequent twee e-mailadressen. 29% heeft één e-mailadres, 43% heeft twee e-mailadressen.
Hotmail en Gmail zijn de meest aangehaalde inboxproviders. 61% heeft ten minste één e-mailadres bij deze inboxproviders. Een mailadres via de internetaanbieder heeft 21%, slechts 8% heeft een mailadres via het werk.
Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 is uitgevoerd door Blinker en CG selecties. Het onderzoek is hier te downloaden. Hier de gehele infographic:
Bron: – Blinker en CGselecties “Nationaal e-mail Onderzoek 2013”