Outsourcing en e-mail service providers

De marketeer is het vaakst verantwoordelijk voor e-mailmarketing (21,43% in B2B en 19.18% in B2C), gevolgd door de online marketeer (10.4% in B2B en 20.55% in B2C) en de communicatiemanager (17.58% in B2B en 17.81% in B2C). – Flexmail “Email Barometer 2014 – 2015” (2015)

10,07% van bedrijven zet een fulltime e-mailmarketeer in voor het dagelijkse beheer van de e-mailcampagnes tov 4.3% in 2013.- Flexmail “Email Barometer 2014 – 2015” (2015)

61% van de marketeers verstuurt alle e-mailcampagnes zelf, 19% besteedt dit uit aan een gespecialiseerd bureau. – Evillage en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark” (2013)

Marketeers die een bureau inschakelen, maken beduidend meer gebruik maken van tests en pre-test (60% t.o.v. 21%) – Evillage en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark” (2013)

74% heeft hun e-mail marketing programma in-house, 12% besteedt het uit aan een bureau, 14% heeft hun email marketing uitbesteed aan een E-mail service provider. – Direct Marketing Association (UK) “National Client Email Report” (2012)

Marketeers die zelf hun e-mails versturen, hebben minder moeite met het koppelen van databases (47% t.o.v. 27%). – Evillage en Rapidsugar “E-mailmarketing Benchmark” (2013)

29% van de huidige gebruikers van E-mail service providers zijn van plan dit jaar over te stappen wegens een tekort aan functies, problemen met deliverability of data integratie. – StrongMail “2010 Email Marketing Survey” (2010)

77% van de bedrijven die een ESP gebruiken, zijn in de afgelopen 2 jaar geswitched vanwege ontevredenheid met functionaliteiten, diensten en kosten. – StrongMail “2010 Email Marketing Survey” (2010)

69.3% van de respondenten zei dat naast verzending en het verwerken van opt-outs, hun email service provider ook data en analytics diensten aanbiedt. – Multichannel Merchants “Outlook 2010 Survey” (2010)

62.2% van de respondenten met een omzet van $10 miljoen of meer laat hun ESP het bestandsonderhoud en -hygiëne doen, vergeleken met 49.3% van de kleinere bedrijven. – Multichannel Merchants “Outlook 2010 Survey” (2010)

37% van de e-mail marketing leveranciers zei dat ze aan 11 accounts of meer tegelijk werken. – EmailStatCenter.com “Compensation & Resources Study” (2010)