Personalisatie in e-mail marketing

80% van de marketeers vindt dynamische personalisatie in e-mail zeer belangrijk, 97% vindt het gemiddeld tot zeer belangrijk. – Neolane and the DMA “Real-time marketing insights study” (2013)

Mail met gepersonaliseerde onderwerpregels hebben gemiddeld een 10,8% hogere openratio en 17% meer doorkliks. DDMAPresentatie Nationale Email Benchmark 2014

67% van de consumenten vindt het belangrijk dat e-mail gepersonaliseerd is, gevolgd door social media (44%) en mobile (40%) – Responsys “The power of personalisation” (2013)

61% van de consumenten heeft een positiever gevoel over een merk als de marketingboodschappen gepersonaliseerd zijn – Responsys “The power of personalisation” (2013)

55% van de marketeers zegt op dit moment e-mail in real-time te personaliseren. – Neolane and the DMA “Real-time marketing insights study” (2013)

Personalisatie van de onderwerpsregel heeft slechte invloed op open en doorklikratios – met openratio’s van 6.7% (tov 11.2% gemiddeld) en doorklikratio’s van 1.2% (vergeleken met 1.6%). –MailerMailer “Email Marketing Metrics Report” (July 2010)

87 % van de UK en 85 % van de Amerikaanse consumenten zeggen dat bedrijven e-mailvoorkeuren moeten vragen tijdens het inschrijfproces.-e-Dialog “Manifesto for E-mail Marketers: Consumer Demand Relevance” (2010)

64% van UK en Amerikaanse consumenten wil dat marketeers in e-mail marketing berichten laten zien dat ze weten van welk type producten en diensten ze houden. –e-Dialog “Manifesto for E-mail Marketers: Consumer Demand Relevance” (2010)

40% van de ontvangen e-mails had gepersonaliseerde aanhef, 17% minder dan in 2008. – E-Tail Group “More Merchants Rely on Email to Minimize Cart Abandonment”(2010)

32% van de marketeers is van plan om hun e-mail in real-time te gaan personaliseren. – Neolane and the DMA “Real-time marketing insights study” (2013)