De ROI van e-mail marketing

92% van marketeers geeft aan dat e-mailmarketing een positieve ROI geeft. – Salesforce Marketing Cloud “2015 State of Marketing”

Voor 26% van de marketeers geeft e-mail marketing de hoogste positieve impacte op omzet. – Webmarketing123 “2015 State of Digital Marketing”

Email is de meest effectieve taktiek voor B2B marketeers, 31% zegt dat het de grootste impact heeft om omzet. – Webmarketing123 “2015 State of Digital Marketing”

Read more: http://www.marketingprofs.com/charts/2015/27157/which-digital-marketing-tactic-boosts-revenue-most#ixzz3UHw0yFp3

De ROI van e-mail is gegroeid naar 24,93 per uitgegeven euro, ten opzichte van 21,48 in 2012 – Direct Marketing Association UK “National client email survey 2014”

77% van de ROI komt uit gesegmenteerde, getargette of event driven e-mail – Direct Marketing Association UK “National client email survey 2014”

E-mail heeft een ROI van 28,5 vergeleken met een ROI van 7,00 voor direct mail. – Direct Marketing Association “2012 Response Rate Report” (2012)

33% van B2C heeft een return van meer dan 51 euro per euro uitgegeven, ten opzichte van slechts 8% in B2B. – Direct Marketing Association UK “National client email survey 2014”

17% van de marketeers die opbrengsten en kosten meten, heeft een e-mailmarketing ROI van 5100% of meer.- Direct Marketing Association UK “National client email survey 2014”

Voor 16% is e-mailmarketing een direct gekoppelde bron van de hoofdinkomsten. – ExactTarget “2014 State of Marketing”

64,73% van de deelnemende bedrijven geeft e-mail de score “zeer goed” of “goed” voor Return on Investment. – Econsultancy “Email Marketing Census 2014” (2014)

Commerciële e-mail bracht $63.1 miljard in verkopen op in 2011, dit was $57.8 miljard in 2010. – Direct Marketing Association “Power of Direct” (2011)

E-mail is voor 44% van de respondenten verantwoordelijk voor 30% of meer van de omzet. – DMA “National Client Email Report” (2012)

59% van B2B marketeers vindt dat e-mail het meest effectieve kanaal is om omzet te genereren – BtoB Magazine “B2B marketing tactics Survey”  (2012)

In 42% van de gevallen wordt maximaal 10% van de omzet door e-mail gegenereerd. DMA “National Client Email Report” (2012)

E-mail levert € 40.56 op voor iedere euro uitgegeven in 2011 – Direct Marketing Association “Power of Direct” (2011)

De DMA voorspelt dat e-mail $67.8 miljard opbrengt in 2012 en $82.2 miljard in 2016. – Direct Marketing Association “Power of Direct” (2011)

70% van de e-mail marketeers zegt dat zij niet genoeg medewerkers hebben om ROI te bewijzen. – EmailStatCenter “Compensation & Resources Study” (2010)

44% van de e-mail marketeers beoordeeld hun e-mail programma met “customer engagement” als maatstaf. – ClickZ (2010)

Omzet – onder de streep – was het doel voor 21% van de ondervraagde e-mail marketeers. – ClickZ (2010)

‘Social media ROI’ was een belangrijk buzzword voor 36% van de managers. – Anderson Analytics and Marketing Executives Networking Group “Marketing Trends Report 2010” (2010)

58% van de Amerikaanse Marketing Executives vindt ‘Marketing ROI’ het meest belangrijk. – Anderson Analytics and Marketing Executives Networking Group “Marketing Trends Report 2010” (2010)

Je kunt hier je eigen E-mail marketing ROI berekenen.