Transactionele e-mail

E-mail is het voorkeurskanaal voor het ontvangen van serviceberichten. 90% wil deze transactionele berichten, zoals bevestiging van een transactie (webwinkel), een bevestiging van inschrijving of informatie het liefste per email. Blinker en CGselecties – “Nationaal e-mail Onderzoek 2013”

Slechts 4% van B2B en 7% van B2C heeft als e-mail marketing doel om serviceberichten te stroomlijnen – Flexmail “Email Barometer België” (2014)

54% van de respondenten opent en leest transactionele e-mail “vaak” of “altijd”. Slechts 21% geeft aan ook andere opt-in e-mail met dezelfde frequentie te openen. – Marketingsherpa “Best Practices in Email Marketing Handbook” (2010)

Transactionele e-mail heeft 20,8% doorkliks, vergeleken met 3,1% voor bulk e-mail van dezelfde bedrijven. – Experian “The Transactional Email Report” (2010)

Transactionele e-mail heeft 3 tot 6 maal hogere omzet dan bulk e-mails aan dezelfde klanten. – Experian “The Transactional Email Report” (2010)

De gemiddelde omzet per e-mail was $0.80 voor transactionele e-mail vergeleken met $0.26 voor bulk e-mail van dezelfde bedrijven. – Experian “The Transactional Email Report” (2010)

Transactionele email die hoofdzakelijk beeld bevat, krijgt 50% hogere clickrates dan tekst gebaseerde transactionele e-mails. – Silverpop “How Top Retailers Use Transactional Emails” (2009)