Verlaten winkelwagen e-mails, wat te doen?

Apr 24, 2012   //   door Redactie   //   emailstatistiekenblog  // 

In 2010 was het percentage verlaten winkelwagens (abandonned shopping carts) iets meer dan 50% in onderzoeken van Forrester Research (55%) en MarketingSherpa (52%). Natuurlijk vertaalt dit zich in verloren omzet voor retailers.

Het recente onderzoek “Online Shopper Experience Study” wordt het winkelwagentje en aankoopproces van 100 amerikaanse online retail merken en hun verlaten winkelwagens onderzocht.

De belangrijkste redenen om de winkelwagen te verlaten zijn volgens de onderzoekers:

  • De user experience.
  • Aarzeling en besluiteloosheid.
  • Technische issues.
  • Product prijs en additionele kosten.

Uitkomsten verlaten winkelwagen e-mails:

  • Slechts 13% van de merken stuurt ten minste 1 mail na het verlaten van de winkelwagen, slechts 23% van deze berichten had een boodschap die gebruik maakte van urgentie. (om de ontvanger aan te moedigen actie te ondernemen).
  • Slechts 5% van de merken stuurt een tweede verlaten winkelwagen e-mail.

Uitkomsten uit het aankoop proces:

  • Gemiddelde 5.6 pagina’s vanaf winkelwagen tot de orderbevestiging.
  • 64% van de merken laat de verzendkosten direct in de winkelwagen zien.
  • 35% van de merken laat geen beveiligingscertificaten zien gedurende de checkout.

Meer te lezen over het onderzoek is in de whitepaper “From Abandon to Conversion: Why Shoppers Abandon Carts and What Merchants Can Do About It.” van Bronto. (2012). Kijk hier voor meer statistieken over event driven e-mail en verlaten winkel wagens.

1 Comment

  • die paper van bronto is top idd!

Leave a comment