E-mail verzendtijd en dag

Donderdag is de meest populaire dag om emailings te versturen, 24,8% van de e-mailings wordt op donderdag verstuurd. DDMA “Nationale Email Benchmark 2014” (2014)

35% van de mailing in culturele sector wordt verzonden tussen 15.00 en 18.00 uur. Tussen 09.00 en 12.00 uur en tussen 12.00 en 15.00 uur worden tevens veel mailingen verzonden (beide 27%).Em-cultuur “Culturele e-mailmarketing” (2015)

Doorklikratio’s zijn gemiddeld het hoogst op Maandag (7,64), gevolgd door Vrijdag (7,5%) en Woensdag (7,48%) DDMA “Nationale Email Benchmark 2014” (2014)

87% van de marketeers vind het testen van de verzendtijd zeer tot enigszins effectief. –MarketingSherpa “Email Marketing Benchmark Report” (2012)

32% van alle mailingen in de culturee sector wordt verzonden op de donderdag. Op woensdag worden 19% van de mailingen verzonden en op vrijdag 17%. Em-cultuur “Culturele e-mailmarketing” (2015)

slechts 4% van alle mailingen in de culturele sector wordt in het weekend verzonden. Em-cultuur “Culturele e-mailmarketing” (2015)

4,8% van de e-mailings wordt op Zaterdag verstuurd, daarmee is het de minst populaire dag om emailings te versturen. DDMA “Nationale Email Benchmark 2014” (2014)

46% van de marketeers test welke dag van de week ze moeten versturen om de resultaten van hun e-mail marketing te optimaliseren. –MarketingSherpa “Email Marketing Benchmark Report” (2012)

80% van de Business Executives ziet betere resultaten als e-mail op een bepaald moment van de dag worden afgeleverd. – Strongmail “Email Delivery Performance Survey” (2010)

74% wil meer invloed over de aankomsttijd van hun e-mail campagnes. – Strongmail “Email Delivery Performance Survey” (2010)

50% van de B2B en B2C e-mail marketeers zei dat het bepalen van de juiste verzendtijd een e-mail tactiek is die goed werkt. –Silverpop “Exploring the Differences and Similarities of B2C and B2B Marketing Tactics” (2010)

51% doet op dit moment geen segmentatie op e-mail campagnes op basis van verzendtijd. – Strongmail “Email Delivery Performance Survey” (2010)

39% van de marketeers test de optimale verzendtijd om de resultaten van hun e-mail marketing te verbeteren. –MarketingSherpa “Email Marketing Benchmark Report” (2012)

53% test geheel niet wat de beste tijd van de dag is om een e-mail campagne te versturen. – Strongmail “Email Delivery Performance Survey” (2010)

84% van de marketeers vind het testen van de verzenddag zeer tot enigszins effectief. –MarketingSherpa “Email Marketing Benchmark Report” (2012)